Every day is soo... - up my ass!



Imorgon är jag ledig så jag och EmmaK har planerat för en underbar dag!

"Every day is so wonderful"
- my ass heller att de är!

Min dag har varit not that wonderful.
Visst man ska väl inte klaga över att Sävstaholms slott får många besökare...
MEN det gör att vi som arbetar får ett rent HELVETE att hänga med i svängarna.
Rekord med 223 (!) stycken besökare vilket är väldigt bra och det kan vi tacka DN för!
DN skrev en väldigt trevlig artikel om vår konstutställning och nu svämmar slottet över av stockholmare.
Det är jättetrevligt i de flesta fall men idag blev jag förbannad på riktigt. En kvinna i medelåldern skällde ut mig när jag gick förbi caféet påväg att låsa upp hissen. Det var en väldigt hets stämning. 

Hon - Du gör inte ditt jobb!
Jag - Ursäkta?
Hon - Det finns ju inget vatten! (stampar i golvet)
Jag - Jag jobbar inte här?
Hon - Du har ju en bricka! (pekar på min namnskylt)
Jag - Jag jobbar däruppe.. (pekar mot taket)
Hon - Det skiter jag fullständigt i! Jag SKA HA MITT VATTEN!
Jag - (vänder mig och går)

Dagens:
+ Besöksrekord, fika med Fredrika

- Utskällningen jag fick av en arg stockholmare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0