Min älskade M

Idag har jag umgåtts med min älskling.

Hämtade upp Darling vid busstationen där stackaren satt och frös för att gå till Ica och införskaffa lite godis. Det blev lösgodis och mörk choklad för exakt 50.50kr precis som sist.
 Vi lyckas alltid <3

Vi traskade hemåt men tog en alldeles, väldigt lång omväg men eftersom att vi babblade oavbrutet gjorde det inte så mycket. Att man blev lite kall och fick rosor på kinderna var mest gulligt och gjorde det himla mycket mysigare att komma in i värmen.

När vi väl kommit in tog vi hunden och slog oss ner i sängen, med godisskål och hallonsoda, för att kolla på en gammal favoritfilm, The holiday med Jude Law och Jack Black. Det har blivit lite av en tradition att se den filmen med persiennerna nerdragna och låtsas att det är snö utanför. Vissa scener gjorde att vi skrattade så vi tjöt medan andra fick oss att utbrista "ÅÅÅAAAW vad gulligt". Eller snarare utbrast jag just det med endast lite medhåll.

Sedan lagade vi mat eller laga mat o laga mat var kanske att överdriva. Tacos är inte bland det svåraste att tillaga. Det gör sig nästan själv. 

Efter maten blev det lite mer prat och lyssnande på julmusik. Måste säga att det verkligen är svårt att hålla sig ifrån julmusiken trots att jag svurit flertalet gånger då jag nynnat högt på klassiska jullåtar i skolan. Helst har jag också nickat lite i takt och nynnat på räven raskar över isen och andra väldigt töntiga låtar. Det är ju typsikt att just de låtarna fastnar. Senast för två dagar sen blev jag totalt utskrattad av en förvånad men road vän då jag, generad och arg på mig själv, blev påkommen med att nynna joy to the world. 

Bussen var försenad och där satt vi och frös vid busstationen ett bra tag.
Tack för en jättetrevlig dag!

Nu sitter jag och skriver på en ARL-redovisning och ska alldeles strax gå till sängs. Innan dess ska jag släcka de tjugotal ljus som står utställda i rummet och diska min te-mugg.

Jag kan sammanfatta dagen som väldigt lyckad och att jag verkligen vill göra om detta väldigt snart igen.  



Kommentarer
Postat av: Madde ,

Ååååh, gumman! :D Detta får vi lätt göra om SNART! Tihi, älska The Holiday, mörk choklad, tacos, hångel-te & julmusik .. (a) Och dig i sällskap såklart! :) Hade en underbar dag, älsk! :* <3333

2009-10-31 @ 13:43:31
URL: http://madelenesterner.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0